Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Voor de ruimte hangt het af van het type luchtbevochtiger dat je hebt. Er zijn bevochtigers die dampt verspreiden en bevochtigers die een fijne nevel van druppels verspreiden.

Bij die laatste kun je een witte waas (kalkaanslag) op je meubels en ramen krijgen als je gewoon leidingwater gebruikt.

In het algemeen is het voor meubels wel beter om een luchtbevochtiger te gebruiken. Hout kan bijv erg uitdrogen en gaan scheuren als de ruimte te droog is.

Ook van die rotan dekjes op stoelen gaan eerder stuk als ze uitdrogen.
Voor planten is droge lucht meestal ook heel slecht

Mensen kunnen klachten op hun luchtwegen, hoofdpijn en huidklachten krijgen in droge lucht.

Optimaal is tussen 40% en 60% maar zelf vind ik 65% ook heel aangenaam en mijn planten ook alleen krijg je dan wel veel condens op de ruiten (ik heb enkelglas(
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er in een ruimte te weinig vocht in de lucht zit dan krijgen personen vaak een droge keel en last van hun neus. Voor een ruimte zou ik het niet weten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding