Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een website waar je geschiedenis van een huis of van een straat kunt achterhalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
19.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kijk eens op deze website: www.watwaswaar.nl
Ramvol met historisch kaartenmateriaal! Have fun!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw wat een mooie site!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, da's een interessante. Toppie voor de tip!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over mijn huis staat er niks, desalniettemin beste antwoord.

Andere antwoorden (4)

Meestal in het gemeentelijk archief heeeel veel info daar ook bouwtekeningen ect. En geschiedenis boeken van de gemeente

Toegevoegd na 43 seconden:
En ook misschien op de website Vd gemeente
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen betaling kun je veel informatie vinden bij het Kadaster. Ook bij de gemeente is er informatie te vinden over een bepaalde straat of huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bouw en koop/verkoop geschiedenis kan bij het kadaster... Dus niet de geschiedenis zoals het was vroeger een schuilplek, cafe, etc. dat moet je gewoon te horen krijgen van omwonenden (of dergelijke), soms weet de gemeente het wel (nog).

Een site ervan ken ik (helaas) niet, ben bang dat die ook niet echt bestaat... Althans, veel geschiedenis is toch wel verloren gegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die website bestaat . Omdat ik niet weet waar je woont, kan je het beste op google intypen "betekenis van straatnamen" . Daar vind je letterlijk alles hier over. Veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding