Hoe stel je een lattenbodem in?

We hebben een tweepersoons-lattenbodem. Alleen rollen we beiden vanzelf naar het midden toe omdat (waarschijnlijk) de lattenbodem verkeerd staat afgesteld.

Ergens ter hoogte van de bovenrug zitten er extra latten onder de normale latten. Hier zitten ook schuifjes op om de boven en onder lat bij elkaar te houden.

Maar hoe moet ik die schuifjes plaatsen en hoe moet de onderlat liggen. In een u of in n vorm? Wie heeft hier de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.9K

Het beste antwoord

Jullie zijn dus te zwaar voor een 2 pers lattenbodem zonder dwarsbalk met extra poot in t midden. Oplossing, maak zelf een dwarsverbinding (Ikea heeft ze) of koop een nieuw bed. Met twee aparte lattenbodems.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikea dat is het!

Andere antwoorden (1)

Volgens mij zijn de dubbele latten om de stugheid van de bodem in te stellen. Hoe groter het stuk waar de latten overlappen, hoe stugger de bodem op die plek. Je past daarmee dus de bodem aan aan je gewicht.