Iemand advies??

Ik kreeg mijn afrekening voor de stroom en tot mijn grote verbazing/schrik moest ik een groot bedrag betalen.. Het blijkt de boiler te zijn die lekt.. Kan ik dit (deels) verhalen op mijn woningcorporatie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Als het een huurboiler is wel, je moet dan wel je afschriften van de vorige maanden/kwartalen erbij pakken en dan is het zo goed als zeker dat de woningstichting de extra kosten zal betalen. Heb je bewijzen dat het de boiler is die lekt? Mijn vriendin had dit met het waterverbruik en dat is op deze manier opgelost.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt alleen maar kans om dit te verhalen op de woningcorporatie, als je het mankement aan je boiler hebt gemeld, en zij het vervolgens niet hebben gerepareerd. Ook zou er nog een mogelijkheid zijn, als je kunt aantonen, dat b.v. het onderhoud niet goed is gebeurd.

De woningcorporatie is verantwoordelijk voor goed onderhoud van die boiler, maar zij moeten natuurlijk wel weten dat er iets mis is. Jij had dat dus moeten melden.

Als je schrijft "blijkt", dan ga ik ervan uit, dat je nu pas hebt ontdekt, dat er een defect is aan de boiler. Dat jij daar nu pas achterkomt, daar kan de woningcorporatie niets aan doen.

Ik raad je aan om eens contact op te nemen. Leg uit wat er aan de hand is. Als je dat op een verstandige manier doet, zonder direct met allerlei eisen te komen, dan zijn ze daar misschien coulant, en willen meebetalen aan deze rekening. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben sinds een half jaar bij een andere leverancier en kwam er zo achter dat mijn verbruik qua stroom bijna net zo hoog waren als het jaar ervoor (de afrekening was van 6mnd) toen ben ik idd nagegaan wat het zou kunnen zijn. Ik leef/woon alleen en had een verbruik voor een 4p huishouden!! Zal idd eens bellen om te vragen wat ik kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is trouwens nooit, in de 2,5 jaar tijd een controle aan de boiler gedaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste moet je wel aangeven in het gesprek met de woningstichting. Want die dingen moeten volgens mij onderhouden worden. Mogelijk werkt dat in je voordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx!