Wat is een handige manier om kruidenpotjes in een kast te bewaren?

Ik heb zo'n 20-30 kruidenpotjes met van alles en nog wat in een mandje in de kast staan. Iedere keer als ik iets nodig heb, moet ik potje voor potje eruit halen om het etiket te lezen. En natuurlijk is het altijd potje # 30 wat ik nodig heb.

Is er een kast-opbergmogelijkheid voor kruiden te koop, waarin dit op een efficiente manier kan worden opgeborgen?

Ik wil echt geen kruidenrek aan de muur, maar vind het niet erg om de inhoud van de potjes bijvoorbeeld over te doen in potjes van het opbergsysteem (als dat bestaat).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb jarenlang een metalen schuifrekje van de ikea gehad. Is niet duur en op een gemakkelijk manier in een keukenkastje te monteren. Het zijn twee rekjes boven elkaar en je trekt ze zo het kastje uit zodat je van bovenop goed kan zien wat het is. Bovenop het dekseltje had ik dan wel met watervaste stift de naam geschreven. Het zal ook in een bovenkastje kunnen, en dan zal je aan de zijkant ook de etiketjes goed kunnen lezen. Sinds mijn nieuwe keuken heb ik alleen nog lades, dus heb ik dit systeem niet meer nodig. Ik zal eens googelen of ze het nog hebben bij ikea. Zo niet, dat kun je mijn oude exemplaar zo op komen halen. Toegevoegd na 24 minuten: Kon 'mijn rekje' zo gauw niet vinden, maar het is zoiets als op deze foto. Je kunt het helemaal uitschuiven, ongeveer tweederde kleine dan deze (die in de volle breedte zijn) en dan twee boven elkaar. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99847721

Vind je zo'n carousel niet handig? Je kunt dan altijd het gewenste potje pakken.

je zou het op alfabetische volgorde kunnen zetten. dan hoef je niet overal te zoeken, en niet zo'n kastje aan te schaffen

Ik heb ze allemaal op categorie in een mandje staan. Chineze kruiden Indiase kruiden Gebakkruiden Italiaanse kruiden Soorten pepers Indonesische kruiden enz. Toegevoegd na 28 seconden: Dus per categorie een mandje en daar de potjes in zetten.

Op de bovenkant van elk nummer zet je een getal, dus 1t/m 30. Papier erbij waarop staat welk nummer welk kruid is, zodat je alleen maar ff hoeft te kijken bij nummer je nodig hebt. En die nummers natuurlijk wel op volgorde.

Mijn potjes staan in kleine mandjes, ongeveer 10 potjes per mandje. Bovenop de deksel heb ik stickertjes geplakt met de naam van het kruid. Omdat ik de potjes gesorteerd heb op hoogte kan ik er nog een mandje bovenop zetten. Voor de duidelijkheid: mijn kruiden staan in een diepe la.

Mijn schoonmoeder heeft de ideale oplossing, maar dat vereist wel dat je één keukenkastje geheel kan reserveren voor kruidenpotjes. Eén van haar keukenkastjes heeft namelijk een valse wand, waardoor het heel ondiep is. Net diep genoeg voor één rij kruidenpotjes. Vervolgens aan die valse wand veel plankjes, ook weer net ver genoeg van elkaar voor de hoogte van een kruidenpotje. Doe je het keukenkastje open, dan kun je in één oogopslag alle kruidenpotjes zien. Doe je het dicht, dan ziet het eruit als ieder ander keukenkastje. Mocht ik ook ooit een grote keuken hebben met meer keukenkastjes dan ik redelijkerwijs kan vullen, dan wil ik ook zoiets. Een alternatief is om een la te reserveren voor kruiden, en dan potjes gebruiken met een label op de deksel. Als je dan de la opentrekt kun je ook in één oogopslag zien welk potje het gewenste kruid bevat.

ik zit met hetzelfde probleem en vind de oplossing van ´Bamibal´ helemaal top. Waar koop je deze carrousel?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100