Hoe kom ik van de ratten in huis af?

Er Zit een rat boven me kamer en die houdt me de hele nacht wakker. Ik heb rattengif en muizenvallen enzo geprobeerd maar hij (het kan ook dat het meerdere zijn) gaat niet weg! Wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (5)

Roep de hulp in van een professioneel bedrijf. Wij hebben ze ook eens thuis gehad (net boven het plafond) en zo;n bedrijf heeft ze vrij snel je huis uit.
Rentokill is zo'n bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Rentokill is alleen erg duur. Probeer het eens via de gemeente, die zijn veel goedkoper en hebben dezelfde methodes.
Via teleshop kun je een apparaatje bestellen dat hele hoge tonen maakt die wij mensen niet kunnen horen maar de ratten slaan ervan op de vlucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap de minnen niet!
Plus van mij.
Waarom moet iedereen alles steeds maar doodmaken als er goede alternatieven zijn?
Rieneke1
13 jaar geleden
goed gezegd nyx!
Het kan ook best zijn dat het niet een rat is, maar een marter of ander soort knaagdier die niet zomaar met een muizeval te vangen is.
Bel eens met de gemeente over je probleem, ze kunnen je echt direct verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er van alles voor ratte valletjes maar soms werkt dat niet je kan beter iemand bellen die er verstand van heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ratten blijven alleen in de buurt als er ook echt voedsel te halen is. Liggen er volle vuilniszakken buiten of gft afval? Zorg ervoor dat nergens voedsel open en bloot ligt.
Ik vraag me trouwens af of het een rat is, een muis is waarschijnlijker in het plafond. Gewoon blijven volhouden met de muizenvallen, misschien zitten er echt veel.