is de stroom en de stopcontacten in Engeland het zelfde als in Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
19.8K
Kimath
13 jaar geleden
De stroom gaat langs de linkerkant van de stroomdraad, ipv de rechterkant ;)

Antwoorden (9)

Ja, je kunt hier aangeschafte producten in Engeland gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want het verschil tussen stekkers met twee polen en stopcontacten waar drie pinnen in moeten is niet zo groot???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zo groot als je denkt! Onlangs kon ik mijn scheerapparaat in Engeland gewoon in het stopcontact opladen. Ik geef toe dat je dan geen aarde hebt, maar dat is in dit geval niet zo belangrijk. Een Engelse stekker met drie pinnen in een Nederlands stopcontact met maar twee openingen steken, wordt een stuk lastiger. Ik schreef dan ook dat het mogelijk was, niet dat de stopcontacten exact het zelfde waren.
Nee, u zult een tussen "stopcontact" moet aanschaffen. Als u naar de Gamma gaat bijvoorbeeld en daar vraagt naar een tussen stekker of iets in de vorm van Engeland kan iemand u daar wel helpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
stroomnet is wel hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stopcontacten zijn anders en er is een ander voltage. Je hebt speciale reisstekkers nodig als je naar Engeland gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger hadden ze Engeland 240V, tegenwoordig proberen ze de spanning gelijk te maken met Europa dus 230-50Hz.
Met moderne apparatuur loop je geen gevaar in Engeland, trouwen met een ouder apparaat geschikt in NL voor 220V ook niet.
Ze hebben wel andere stopcontacten (officieel wandcontactdoos wcd). Dus even naar de ANWB voor een adaptor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de stekker er in kunt krijgen.
Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de schoolreis naar Londen hebben alle leerlingen een brief gekregen voor thuis of ze een reisstekker willen meenemen. En die hebben ze nodig gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zal een adapter nodig hebben voor het volt verschil, en volgensmij hebben ze in Engeland nog een 3de staafje voor aarde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem aan dat u de spanning bedoelde:

Groot-Brittannië heeft hetzelfde voltage als Nederland (220-240 V) maar de stekkers zijn verschillend. Om toch uw electrische apparaten als telefoonopladers, haarföhn, scheerapparaat, laptop, etc. te kunnen gebruiken tijdens uw verblijf in Groot-Brittannië dient u een adapter te gebruiken.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Engeland is het voltage hetzelfde als in Nederland. Je hebt wel een verloopstekker nodig aangezien ze daar met afgeplatte pootjes werken, zie de afbeeldingen.
En geloof me, de "nederlandse"stekkers gaan niet passen. Kijk ook even of er een schakelaar op de wandcontactdoos zit. Bij een dubbele wcd zitten er 2 schakelaars, iedere aansluiting wordt dus apart geschakeld.