Hoe kun je ervoor zorgen dat een afvalbak minder stinkt?

Ik heb een open keuken en de afvalbak gaat snel stinken, en daarmee mijn huiskamer. Is daar wat aan te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
4.4K

Het beste antwoord

Als je vloerverwarming hebt, zou je de bak op een andere plek moeten zetten 's winters.

restanten van etenswaren die stinken (bloemkool broccoli,vis....etc) direkt in de afvalbak buiten weggooien,
of tijdelijk in een pedaalzakje doen, dichtbinden en
later de hele bak legen.

zorgen dat er geen vuil aan de bak zelf komt

de zak elke dag verschonen

ik heb een zakje vanillesuiker onderin de afvalbak liggen

je kan ook een klein bakje in bijv. een keukenkastje monteren, dat moet je dan vaker verversen.

de grote afvalbak van buiten kun je misschien iets
dichter bij de achterdeur zetten( als je een benedenhuis hebt) zodat je niet zover met je vuilnis hoeft te lopen.

succes!

Toegevoegd op 20-06-2009 14:43:07
http://www.youtube.com/watch?v=47Qn8Tw65bY
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Door het afval dat snel gaat stinken, direct in de container te deponeren. Wat gaat snel stinken? Dat weet je wel uit ervaring (lege blikjes kattenvoer b.v.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed afsluitende afvalbak kopen en de zak vaak verwisselen.
En, als dat niet helpt kun je er met wat OdorShield even in sprayen.
AWM
14 jaar geleden
Alle etensresten en verpakkingen van eten doe ik meteen buiten in de grote vuilnisbak. De rest gaat in de keuken in de kleinere bak.
Je kunt ook elke dag de bak in de keuken leegmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg er voor dat de afvalemmer op de meest koele plek staat van je keuken. Het rottingsproces gaat namenlijk sneller bij warme temperaturen. Gooi het afval tijdig weg en scheidt het AGF-afval in een aparte afvalemmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je afvalbak buiten zetten, dit heb ik ook gedaan en ik ruik niets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een chloor-wc blokje erin laten hangen, werkt ook goed. Doe ik voor buiten, binnen zou ik kiezen voor een kleine die je dagelijks even omgooi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de afvalbak minder laten stinken door het afval zo nu en dan met een oude krant (als je een kat hebt, kan kattegrid ook) af te dekken.
Ook kun je onderin de vuilniszak wat zeeppoeder stooien. Dit neutraliseert de geur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaker legen of geen voedsel in gooien. Kies uw voorkeur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een ionisatorlamp tegen rook en vieze geurtjes.
helpt uitstekend!
Rieneke1