Is kraanwater in Nederland 100% zuiver...

...Of zitten er bepaalde stoffen in?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zuiver als in schoon: JA
zuiver als in "alleen H20/water": NEEN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet welke stoffen ze er in doen maar het is zeker niet zuiver

Het beste antwoord

In Nederland is het water heel schoon, en kan zonder gevaar gedronken worden. In tegenstelling tot andere landen zoals Italië. Omdat het daar warmer is, kan water daar sneller verontreinigd raken omdat het leefklimaat voor bacteriën gunstiger is. Maar ik weet dat hier in Zuid Limburg het schoonste water van Europa uit de kraan komt, afkomstig van een bron uit de Duitse Eiffel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (5)

Het is nooit 100% zuivere H20. Er zit van alles is. Zie hieronder wat er zoal in zit:
bamibal
13 jaar geleden
Als het echt 100% zuiver was (gedestilleerd) dan zou je het niet kunnen drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gedestilleerd water kun je ook drinken hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er moeten mineralen (zouten) inzitten anders onttrekt dit water deze uit je lichaam en krijg je hier een tekort aan mineralen door.
Nee niet 100% zuiver, het water moet worden schoongemaakt, dat laat stoffen achter, die stoffen worden er zo goed als uitgefilterd maar blijft altijd wel wat achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is water plus mineralen. Dus niet 100% water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water in nederland heeft allerlei stoffen er in zitten. Puur water kan je niet drinken, omdat er dan door osmose alle zouten uit je lichaam getrokken worden.

Toegevoegd na 59 seconden:
Hier staat een overzicht van de inhoud:

http://www.lenntech.nl/samenstelling.htm