Wat gebeurd er met huurwoningen die uit de reguliere aanbodprocedure word gehaald?

Dit kwam ik tegen bij een woning waar ik op had gereageerd en vroeg me af wat er dan met zo'n woning gebeurd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Het kan zijn dat het toegewezen wordt aan een speciale doelgroep, dat het bijvoorbeeld wordt toegewezen aan iemand met een bepaalde urgentie (anders dan een gewone urgentie, denk aan iemand die met spoed weg moet bij een partner wegens gevaar), soms wordt een huurwoning verkocht, soms wordt een huurwoning toegewezen aan iemand die uit een zorgtraject komt (iemand uit de daklozenopvang of iemand die een rehabilitatietraject heeft gedaan vanuit een verslavingskliniek bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak verkopen woningbouw verenigingen huizen. De afgelopen jaren zijn er zo veel huurhuizen verdwenen en een koophuis geworden
ronron1212
13 jaar geleden
Woningbouwverenigingen of -stichtingen bieden woningen ter verkoop aan aan de bewoners. In de regel is dat na een flink aantal jaren pas.
Als de bewoner de woning niet wil kopen, blijft hij er gewoon in wonen en blijft hij huren, dat verandert niets aan de situatie. Maar als die huurder dan (na verloop van tijd) vertrekt, wordt de woning in het openbaar verkocht.
Soms gelden speciale regels voor de verkoop van die huizen, zijn ze met korting aangeboden en met terugkoopgarantie (of terugkoopverplichting) door de Woningstichting. Dat laatste is een interessante optie, zeker nu de woningmarkt niet zo lekker ligt als je wilt verkopen.
itsme