mag je eigendom van iemand anders laten verwijderen van je tuin, oprit zonder toestemming van de eigenaar

had een wrak op mijn oprit staan dat niet van mij was, na enkele telefoons dat het voertuig weg moest en zonder reactie heb k op eigen houtje het wrak laten slepen.
nu een jaar later dienen de eigenaars klacht in wegens diefstal.
hebben zij een sterke zaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
amigo
13 jaar geleden
je kunt evt "dreigen" dat je de wegsleepkosten op deze mensen gaat verhalen als ze niet inbinden.
juridisch weet ik het helaas niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet dat ze een sterke zaak zullen hebben. Je hebt (als ik goed lees) dagen gewacht, gewaarschuwd, en toen pas weggesleept. Ook dat ze pas na een jaar!!! klagen zal hun zaak geen goed doen. Ik zou je rechtsbijstandverzekering eens om advies vragen, als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso heb je het goed gedaan! of je nu in je recht staat of niet! Ik zou ook geirriteerd zijn als mij dat zou gebeuren.

Antwoorden (2)

Volgens mij hebben ze helemaal geen zaak - je hebt ze gewaarschuwd dat het wrak weggehaald moest worden en dat hebben ze niet gedaan.
Geef ze het telefoonnummer van de dienst die het wrak weggehaald heeft (en de rekening!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ga je vrij uit, mocht het op een rechtzaak aankomen. Je hebt bij de toestemming al meteen voorbehouden ingebouwd, namelijk de mogelijkheid van klachten. Verder heb je herhaaldelijk gevraagd of ze het wrak wilden weghalen, waarop niet werd gereageerd.
Trouwens, heb je daar bewijs van, van dat vragen?
Naar mijn mening heb je gewoon je flink ingespannen om het netjes op te lossen, en waren de eigenaren degenen die laks waren. Wat had je anders met die auto moeten doen? Een stalling huren?
Ik zou ze een briefje sturen met je standpunt, en het daarna laten rusten. Volgens mij hebben ze geen zaak.