Een immokantoor beschikt nog over derdengelden die mij toekomen. Op een minnelijke ingebrekestelling reageren ze niet. Wat nu?

Ik verkocht mijn huis via een immokantoor. Het kantoor ontving van de koper een voorschot , waarvan ca. 8.000 EUR voor het immokantoor is voor hun bemiddeling, 3.000 EUR diende ik doorgestort te krijgen na het verlijden van de akte. Dit bedrag werd op de derdengeldenrekening van het immokantoor gestort. Het immokantoor kwam niet opdagen bij de notaris om de betaling te voldoen. Ik verstuurde een ingebrekestelling, zowel aangetekend als per gewone post, doch zonder enige reactie. Ik vernam wel via de notaris dat het immokantoor wel eerder in financiële moeilijkheden verkeerde. Welke stappen kan ik nu best ondernemen om toch mijn geld te krijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

1. De notaris vragen wat hij kan doen. 2. De eventuele organisatie waarvan het kantoor lid is of de Vlaamse tegenhanger van het Nederlandse Kifid (klachtenorganisatie financiele instelingen)vragen om actie.

Indien verzuim inmiddels is ingetreden zo snel mogelijk ontbinden (artikel 6:265 BW) zodat van rechtswege een verbintenis tot ongedaanmaking ontstaat (6:271 BW).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100