Wat is het gevolg van een (te) lage druk in je CV leidingen? En wat is het gevolg van een (te) hoge druk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.3K

Antwoorden (2)

te lage druk kan tot gevolg hebben dat je water gaat koken.. hierdoor wordt de verwaming te warm en zal er niet veel water overblijven... De ketel gaat in storing.

Te hoge druk is slecht voor de leiding, koppelingen en pompen in je ketel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is het eerste gevolg dat je merkt, een storing aan de ketel en dus helemaal geen verwarming meer.
Dan kun je het zelf oplossen door water bij te vullen of eventueel wat af te tappen.