hoe en waar kan ik vinden om zelf een muurschildering te maken?bv van een hoes van een kinder dvd?stap voor stap uitleg aub.bvd ed

muurschildering voor kinderkamer om zelf te-doen,vanaf elk voorbeeld

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Muurschilderingen maken is een kunst op zich. Als je een beetje kunt tekenen en handig bent met verf zou je het zelf kunnen proberen.
Projecteer de gewenste afbeelding op de muur (met een beamer of projector) en teken met potlood de lijntjes.
Kleur de afbeelding daarna in met acrylverf (verkrijgbaar bij de betere hobbywinkel).

Als je niet zo handig bent met verf, dan is het misschien handig om het iemand te laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je geen projector hebt, kun je ook met een raster werken bijv met schaalverdeling 1 op 10 of 1 op 5 ( ligt er natuurlijk aan hoe groot de muurschildering word) Verdeel het origineel in hokjes en teken dun met potlood ook hokken die precies gelijk zijn. Overtekenen door hok a1 a2 a3 etc en inkleuren maar :)
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een tekening en dan een soort verhaal wilt maken, dan zou ik iemand vragen het voor me te tekenen, en je zou het dan zelf kunnen schilderen. Wat ik zelf heb gedaan met de beide kinderkamers van mijn kinderen toen ze klein waren, het thema was nijntje, voor mijn zoon hebben we die kleine dikke potloodjes groot uitgetekend, er een mal van gemaakt van hout en dat op de muur geschilderd. Met mijn dochters slaapkamer hebben we de appels van nijntje ook vergroot, ook een mal van hout van gemaakt en daar de kamer mee vol geschilderd. Ik heb nog nooit mooiere kamers gezien als die mijn kinderen toen hadden. Het voelt echt goed als je die kamers helemaal zelf hebt gemaakt zoals je het in je hoofd had, geen kamer kan dat evenaren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf maak muurschilderingen,op kasjes kisten exc.Maar schilder ook op doek.maar als je dit zelf moeilijk vind om dat je dit nog nooit heeft gedaan,kun je een plaatje nemen uit een boek of een kaart wat je leuk vind,en die laat je dan uit vergroten bij een drukkerij.Bij voor beeld van een meter of kleiner wat je wilt,kost voor een grote afbeelding zoiets van 5,00 euro.Ik zelf had een kaart van een engel vier maal uitvergroot voor op een plafon.Maar omdat jij dit misschien niet zo na kunt tekenen,zet je de uitvergroting met plakband even op de muur en ga er dan met een potlood langs de lijnen dan staat hij er al op ,en kun je de rest met een beetje gevoel invullen.Gewoon proberen.