Kan je vensterglas / floatglas onder water knippen ?

Oud vensterglas heet dik vloeibaar te zijn. Nu heb ik eens gehoord dat je dit (theoretisch) onder water zou kunnen knippen. Is dit werkelijk zo en hoe gaat dit dan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

10 mnd geleden stond dit ook op gv
Het kan wel degelijk! Jouw voorbeeld, maar ook dunne ruitjes etc kun je onder water knippen. Als glas onder water is verdwijnt de spanning uit het glas. Deze spanning kun je overigens zien met een speciale bril. Glas is natuurkundig gezien een….....vloeibare massa. Vandaar dat dit onderwaterknippen mogelijk is!