Hoe kan het beste tegels wat is geplaatst op balkon verwijderd worden?

Door de kou zijn de tegels gaan scheuren waardoor het niet meer mooi is. Ik wil heel graag dat het weer wordt zoals het was. Wat zal dit ongeveer kosten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Antwoorden (2)

Als het even kan, zou ik over de oude tegels heen gaan. Dat scheelt een boel werk. Maar dan moet je wel wachten tot in de zomer, en je zeker kan izjn dat het vocht onder de tegels weg is, anders heb je volgende winter de tegels los liggen.

Het is dan een kwestie van nieuwe tegels (zeg 30E de vierkante meter) en eenzelfde bedrag aan lijm & arbeid om ze te zetten. Rond de 50-75 euro de vierkante meter vloer moet je het voor gedaan kunnen krijgen.

Als je eea laat losbikken gaat de prijs hard omhoog. Iemand moet op uurloon (30 e/u) gaan bikken & egaliseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van houten tegeltjes zoals Jelle voorstelt (op zich een goed idee) zou ik zelf kiezen voor vlonderplanken. Je hebt met houten tegeltjes heel snel dat de plankjes los laten en met vlonderplanken heb je meer één geheel. Ik zou dan kiezen voor composiet vlonderplanken, daar heb je geen onderhoud aan, zijn er in div. kleuren en zijn tegen alle weertypes bestand. Te leggen over je kapotte tegels.
Prijs is v.a. 3,49 per strekkende meter, afhankelijk van kwaliteit