Ik huur een appartement en vraag mij af welke kosten nu precies voor de eigenaar zijn.

Via internet begreep ik al dat reparatie en vervanging van hang- en sluitwerk onder klein onderhoud valt, en dus voor rekening van de huurder zijn. Maar hoe zit het met het aanbrengen van sloten, dievenklauwen enz op een balkondeur waar geen slot op zit, alleen 2 haken. Naar mijn idee is het veilig kunnen wonen een zaak van de eigenaar, dus ook het aanbrengen van een slot op een balkondeur. Zéker voor die bewoners op de begane grond, met een beetje klimmen staat iemand daar zo op het balkon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Dat soort kosten zoals extra sloten en dievenklauwen zijn voor jou rekening
ronron1212
13 jaar geleden
In je huurcontract staat precies wat onder de verantwoording van de verhuurder valt.
Wij kregen in ons huurhuis, omdat wij op een derde etage woonden, geen extra beveiliging van de balkondeuren tegen inbraak, wij hebben toen zelf alles zoveel mogelijk beveiligd.
De buren van 1 hoog kregen echter wel van de woningcorporatie sloten op de balkondeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet je voorstellen kenbaar maken aan de eigenaar en argumenteren dat het woningverbetering is. dan zal hij de kosten geheel of gedeeltelijk dragen.