De eerste paar sec. dat ik de douche aanzet, is het water warm. Dan is het water een minuut lang ijskoud, daarna is het weer ok. Is dit normaal?

Het gaat om een thermostaatkraan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ja, dan kan heel makkelijk:

BV: Dan krijg je water dat warm in de leiding stond als eerste (bv omdat iemand voor je gedouched heeft). op plekken waar de leiding onder het huis (kruipruimte oid) loopt, koelt het wter makkelijk af, en veel sneller dan waar het bv in wanden zit. Dat komt dus later. Zodra het water uit de keter je bereikt, wardt de douche weer warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Al heb ik er niet zo veel verstand van, komt het volgende in mij op...

Het kleine beetje warme water dat je in de douche krijgt als je hem aanzet, is water dat al verwarmt in de leiding zat van een vorige keer dat je de kraan aanzette. Het kan ook zijn dat je thermostaat kraan toe is aan vernieuwing?
Hoop hiermee ook reacties te krijgen over hoever ik ernaast zat of zit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn (gas-)geiser is het ook zo: als de vlam aanspringt is er in verhouding een grote vlam, dus meer warmte. Dit lijkt in het begin dus even warmer en daarna is het kouder, dan komt omdat het de leiding moet verwarmen en daarna is het warm zoals het ingesteld is.