Heb gisteren met gasten een visschotel gegeten. Ondanks al onze inspanningen bleven er wat stukjes vis over, die ik vanochtend (zie verder?)

in de sneeuw heb gedeponeerd,voor de vogels. Binnen 1 minuut waren er wel 50 tot 60 meeuwen aan het bakkeleien om die paar stukjes vis, terwijl er daarvoor nog niet één meeuw was te zien! Mij vraag is nu,waar komen die beesten zo snel vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

ze vliegen vaak op grote hoogte, en hebben enorm scherpe ogen.
ze overzien dus een groot gebied, en goed ook.
met deze kou zijn ze enorm gespitst op het vinden van eten.

leuk dat je ze hebt verwend!
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Rien! Wat mij trouwens opviel, is dat de meeuw die het stukje vis of brood van de grond oppikt, nooit degene is, die het ook opeet! Hij/zij wordt zo door de meute op zijn huid gezeten,dat ie het van arremoede weer laat vallen.
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, lullig he?
ik voer dagelijks brood met dik smeerkaas voor ze.
ik snij het lekker klein, dat ze het meteen kunnen wegwerken.

Andere antwoorden (2)

Zo heb ik gister boven op de pergola brood gegooid. Ik zag van meeuwen vliegen op grote hoogte. Nog geen 5 minuten kwamen ze met z'n alle aan. Ze overzien de boel dus vanuit de lucht, op zoek naar eten. Mooi gezicht was het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij kunnen voor hun voedsel niet betalen, daarom geven ze top aandacht aan gebeurtenissen in hun omgeving.

Attentie en snelheid is hun manier van betaling. Elke kleine beweging is door hun te zien, zij zijn ervoor door de natuur getraind, 'survival of the fittest'.

Wanneer de voedsel door een meeuw gezien is, dan is het alleen maar een kwestie van ingewikkelde interne-communicatie.