Ik moet cloor in mijn zwembad doen.

Er moet 1 gram per vierkante meter in. het zwembad is 305 rond en 76 cm hoog. hoe reken ik dit uit?

vierkante moet cubieke zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet 1 gram per kubieke meter (m^3 ipv m^2) ?

Het beste antwoord

Je voert dit uit met de berekening: pi x de straal in het kwardraat (straal is de halve doorsnede)

dus dat is

1,525² x 3,14(pi)= 7,30 m²

Om het volume te bereken (dit moet altijd als over inhoud hebt)

7,30 x 0,76 = 5,55 m³

En trouwens per vierkante meter lijkt me sterk dit is als het goed is kubieke meter.

Het antwoord is dus 5,55 m³.

Dus kijk zelf maar eens hoeveel je er met deze inhoud in moet doen.

Toegevoegd op 02-06-2009 20:41:04
Edit: Dus in jou geval 5,55 gram.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je heb hier gloortabletten voor.
op de verpakking staat hoe of wat
de tabletten gaan in een houder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van het feit hoeveel er in moet (dat antwoord is al duidelijk gegeven) is het belangrijk dat je als je geen houdertje gebruikt het chloorgranulaat eerst moet oplossen in een emmertje en dan pas in het bad doen.
Als het chloorgranulaat of chloortablet zo in het water komt zinkt het naar de bodem en bleekt je bodem lelijk uit.
Overigens is het ook belangrijk te weten hoe frequent je dit moet herhalen, want chloor verdampt. De snelheid waarmee dit verdampt is weer afhankelijk van temperatuur, zonneschijn of regen, beweging van het water (intensiteit van het gebruik) etc. Het is dus raadzaam een testsetje aan te schaffen waarmee je niet alleen het chloorgehalte maar ook de zuurgraad (Ph) van het water kunt meten. Is de zuurgraad te hoog of te laag dien je die allereerst op peil te brengen met de daarvoor in de handel zijnde middelen. Als de zuurgraad niet juist is heeft het toevoegen van Chloor weinig nut.
Succes.