Ik krijg de deksel niet af van mijn glazen potje. Iemand een trucje?

Ik heb al geprobeerd m onder de warme kraan te doen.
Het is een potje zijdeglans, misschien zit het ook gewoon vastgeplakt aan de binnenkant..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6K
Kimath
13 jaar geleden
Kijk eens of je zo'n HAK potopener kan vinden, super dingen :)
Kon je toen eens voor sparen.

Het beste antwoord

gaatje prikken in de deksel..

Toegevoegd na 1 minuut:
dan komt de lucht eruit vrij en dan draai je de deksel meteen los
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

gewoon een glazen potje met schroefdeksel?
zet het potje ondersteboven in een bakje met een beetje terpetine, dat zal de lak oplossen dat tussen de dop zit. morgen zal het wel open gaan:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit je vraag begrijp ik dat het een glazen potje is met waarschijnlijk een schroefdeksel. Met conservenpotjes doe ik het volgende: sla een paar keer met het deksel tegen de rand van het aanrecht (telkens een ander plekje). Hierdoor komt er lucht bij, en schroef je het deksel er zo af. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Theedoek er omheen zodat je beter grip hebt, dan draai je hem makkelijker los. Draai je wel de goedekant op;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Potje op z'n kant op een harde ondergrond. Al rollend op de ondergronf en met de vlakke hand de dekselrand belasten/drukken. Los.......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tupperware heeft heel handige oranje rubberen lapjes, ideaal om grip te kunnen zetten.
Heb je niet iets anders dat heel stroef is? Huishoudhandschoenen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een blikopener even de rand een klein stukje oplichten, waardoor "het vacuum" eraf is, daarna kun je hem dan zonder veel kracht open draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een normale pot open ik door met de achterkant van een vork of lepel even tussen de pot en de deksel te wippen tot er lucht in komt, dan kun je hem zo opendraaien. Misschien kun je proberen het deksel te openen met een blikopener als het echt vastgeplakt zit. Daarna overgieten in een andere pot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de onderkant slaan wil nog wel eens helpen..
Verder, als die dop vastgeplakt zit aan de binnenkant, wil een schroevendraaier nog wel eens helpen. :) ( eronder ''wippen'' :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk zit er verf tussen de deksel en de glazen pot en zal het een heidens karwei worden om de pot zonder hem te breken,open te krijgen!
Is dat niet het geval, zijn er speciale potopeners in huishoudzaken te koop, waarmee je veel kracht kunt zetten.