hoe werkt een waterpomp voor de fontein

niet te moeilijke taal please

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een model waterpomp voor je? Er zijn meerdere antwoorden mogelijk , afh. van tupe pomp. (zuiger pompen, rotatie pompen ed)

Antwoorden (4)

Ongeveer zo. (Dit is weliswaar een hydraulische pomp, maar het gaat om het principe)
escape
13 jaar geleden
De pomp pompt het water uit een bassin naar de mond van de fontein zodat het eruit spuit of stroomt.
Hopelijk is deze uitleg simpel genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de pomp zit een motortje. Dat motortje zorgt er voor (bijvoorbeeld door middel van een zuiger) dat het water aan de ene kant er in gezogen wordt, en aan de andere kant er uitgeblazen. Zo kun je steeds hetzelfde water gebruiken voor je fonteintje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijgaand nog een voorbeeld van een soortgelijke hydraulische pomp.
Misschien zie je hier de beweging van de vloeistof beter.