Waar dient een oplegmatras voor?

Als je een boxpring koopt heb je de mogelijkheid om er een oplegmatras bij te kopen en ik vroeg mij af wat dan de functie hiervan is of dat het gewoon een extra luxe is waardoor je misschien wat zachter ligt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een topmatras of topper bedoelt.

In de link kun je argumenten lezen om zo`n topper aan te schaffen:

http://www.welke-matras.nl/nl/blog/466/een-topmatras-of-topper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt ik zal eens even kijken

Andere antwoorden (4)

Dan voel je de rand van de twee aparte matrassen niet. Het ligt wat lekkerder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan voelt het als 1 groot matras
en lig je na een paar dagen (meestal) niet in een geul
als je een dunne opleg matras hebt kun je het ook wel een beetje voelen ten opzichte van een wat dikkere natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige types boxspringmatrassen is het ook wel zo slim, omdat zo de druk op de veren meer verdeeld wordt (voorkomt beschadiging van de toplaag van de matras).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een traagschuim (nasa)topper omdat een (nasa)traagschuimmatras me veel te duur was
en dit is een goede oplossing