Wat is de beste soort kerstboom om in huis te zetten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De 'Abies Procera' schijnt héél erg goed te zijn. Hij verspreidt óók nog eens een aangename balsemgeur die onherroepelijk bijdraagt tot de kerstsfeer. Net als zijn verre neef de 'Nordmann' verliest hij zijn naalden niet of nauwelijks.....

Ik kies zelf altijd voor een blauwspar of een Nordmann. Deze vallen bijna niet uit. Ik laat er altijd een kruis onderslaan. Na 3 weken vallen ze nog bijna niet uit en ook met weghalen is er maar minimaal naaldverlies. De naalden zijn ook zachter wat ik prettiger vind met op en aftuigen van de boom

een kunstboom die hoeft geen water ,valt niet uit , stinkt niet

een blauwspar, en het liefst met de kluit er nog aan, dan kan je de boom later weer opnieuw planten, en anders een kunstboom...

een ideale kerstboom is abies nobilis hij laat zijn naalden niet vallen, de boom is wel duur in aankoop en is meestal gezaagd, in de betere bloemenzaak kan je deze met wortel bestellen, maar de vraag is dan nog, door het temperatuurverschil of deze nobilis nog verder zal groeien.

Bronnen:
Bloemen Stefaan Izegem

Meestal één met kluit. Die zet ik dan met tuinaarde in een grote stevige speciekuip (anders trekken de katten hem om), kun je hem (of haar?) water geven, blijft ie langer groen, vallen de naalden niet zo snel uit. Soms zelfs lukt het om de boom na de feestdagen in de tuin te planten. Het ene jaar "pakt"ie wel, het andere jaar niet.

Een Nordmann, ik heb meerdere soorten gehad, maar niks was zo goed als deze.

als je huisdieren hebt zou ik kiezen voor een kunstboom aangezien de naalden giftig zijn en nogal eens voor een ontsoken voelkussentje kunnen zorgen (als ze zich eraan verwonden)... Wbt een echte boom zou ik kiezen voor een blauwspar of een nordmann spar...

eentje met ballen en slingers en zo ;-) Sorry, ik kon het niet laten :) Ik heb totaal geen verstand van soorten kerstbomen, ik kijk meestal of ie niet te duur is en goed in de naalden zit. Vandaag bomen met kluit in potten gezien voor € 19,95. Weet niet of dat duur is (heb jaren geen kerstboom kunnen hebben ivm héél kleine woning) maar ik wacht toch nog maar eventjes, heb de tijd nog.

Een kunst kerstboom. Voordelen: eenmalige aanschaf, naalden vallen niet uit, bij normaal gebruik gaat de boom wel 20 jr mee. Nadeel: je mist die lekkere dennengeur die je bij een gekapte (of boom in pot) wel hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100