dat heeft te maken met de diepte waarop ze liggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ook met isolatie en bepaalde grootte/diameter van de waterleidingbuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door de temperatuur. Het is er niet koud genoeg. Tenminste, niet in Nederland.
escape
13 jaar geleden
omdat ze als het goed is, diep genoeg zijn ingegraven.
we hadden gisteren op het vogelasiel bevroren leidingen: omdat ze niet diep genoeg liggen gebeurt dat bijna ieder jaar.
Rieneke1
13 jaar geleden
Leidingen die niet diep genoeg liggen zullen als het hard vriest wel bevriezen. Als we zeer zware vorst zouden krijgen van rond de 40 graden zullen waarschijnlijk ook de leidingen bij u bevriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aarde en de grond vormen een redelijk goede koude isolator. Net zoals sneeuw dat is op ijs. Bij ons vriest het nooit zo hard dat het daar doorheen breekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Nederland ligt de vorstdiepte op circa 50 cm, alles wat dieper ligt heeft geen last van bevriezen.
Zou je een beregening in je tuin hebben liggen en die ligt ondiep weggewerkt bestaat er grote kans op bevriezen in de winter. Aftappen dus.