Mijn hond reageert op dieren op tv die ze in het echt nog nooit gezien heeft. Hoe kan dit?

Als er dieren op tv zijn reageert mijn hond daar heftig op. Ze doet dat ook als het dieren zijn die ze nog nooit in het echt gezien heeft (olifant, walvis etc.)en soms zelfs bij tekenfilm dieren (de 'hamsteren' reclame van ah). Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Kimath
13 jaar geleden
onze hond kijkt ook vaak tv, voetbal vind ze ook leuk :D
Gisteren een film gekeken waar een hond in voorkwam, ze zat echt een halfuur te kijken, erg leuk om te zien.
Steenuiltje
13 jaar geleden
Herkenbaar hoor! Onze kater zat zich te wassen (keek dus niet bewust naar de tv) en daar kwamen allemaal kwetterende flamingo's in beeld: honderden! Het geluid deed hem opkijken en vanaf dát moment zat hij minstens 5 minuten zo'n enorme groep vogels te bewonderen. Koppie ging van links naar rechts! Geweldig om te zien. Kennelijk had het tv-geluid van een flamingo voor hem genoeg 'vogelgehalte' om dit even nader te onderzoeken. :)
Steenuiltje
13 jaar geleden
@YvonneS: dat kan ook te maken hebben met Jolings gilgehalte (toonhoogte). Hoge geluiden kunnen pijn doen aan de oren van dieren. Zo had een vriend van me een hond die accuut ging 'huilen'(als een wolf) bij het horen van "love me do' van The Beatles... deed zeer aan de oortjes ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, onze 'nieuwe' poes doet dit ook, terwijl de 'oude' gewoon geen tv ziet..

Antwoorden (2)

een hond reageert omdat hij de baas wil zijn en dat kan ook bij beelden die hij op tv ziet

vaak gezien bij de dog wisperer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
m,n dochter heeft een pup van mijn cairn terrier, die zet ze als ze even geen tijd voor hem heeft voor de TV, hij kijkt graag naar animal planet, lady en de vagebond (video ) en de dog whisperer vind hij te gek.
mijn hond boeit het totaal niet, zo zie je maar, de een reageert er op, en de ander niet.