Mijn kat heeft op mijn stoffen bank gekotst, hoe krijg ik die vlekken er het beste uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.4K

Antwoorden (2)

Dit kun je als volgt bestrijden:
maak een sop met water en bleekmiddel (chloor), niet te zuinig en doordrenk de stof hiermee goed kletsnat. Daarna laten drogen.

De chloor zorgt ervoor dat de geur verdwijnt.

Als de bekleding kleurecht (en duur) is blijft de stof goed. zoniet krijg je een gebleekte kleur, dus eerst een stukje proberen.

Wat ook wel wil helpen is Dettol (verkrijgbaar bij drogist) in een sopje.
Dit verkleurt bij mij weten niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ik spuit er tapijtreiniger op, laat dat even inwerken, en reinig de plek daarna met een vochtig doekje.

mocht de kat last hebben van haarballen, geef dan dagelijks soft malt pasta van gimpet.
Rieneke1