Mijn kat heeft op mijn stoffen bank gekotst, hoe krijg ik die vlekken er het beste uit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit kun je als volgt bestrijden: maak een sop met water en bleekmiddel (chloor), niet te zuinig en doordrenk de stof hiermee goed kletsnat. Daarna laten drogen. De chloor zorgt ervoor dat de geur verdwijnt. Als de bekleding kleurecht (en duur) is blijft de stof goed. zoniet krijg je een gebleekte kleur, dus eerst een stukje proberen. Wat ook wel wil helpen is Dettol (verkrijgbaar bij drogist) in een sopje. Dit verkleurt bij mij weten niet.

Er zijn nog vele opties om je bank weer fris te krijgen hoor ;) Onderstaande tips zijn door de jaren kriskras van www. geplukt en deel ervan heb ikzelf ook gebruikt bij ongelukjes van eerde kindertjes, honden en katten die ook soms pies of poep op meubilair achterlieten ;) - een dettolsopje. - HG geurverwijderaar voor honden- en kattenluchtjes.(deze heb ik ooit gebruikt, was heel goed en rond de 7 euro geloof ik) - Sanifris Bio van de firma Veip. - Na sprayen met spiritus en goed droogwrijven daarna. - Schoonmaakazijn - Waspoeder. Laat het even er op leggen en de geur trekt in de waspoeder en de geur van de waspoeder in je kleed (of bank). Ga er met je stofzuiger over heen om de waspoeder weer op te zuigen en je stofzuiger ruikt ook weer lekker.(Dit zelf ook gedaan, werkte heel goed ook) - schrobben met witte azijn. Bestrooi de plek vervolgens met roggebloem of soda, dat kan worden verwijderd met de stofzuiger als het droog is. (Ook gedaan met roggebloem, ook soda(soda kan stof wat uitbijten en kleurverschil geven( maar ook goed effect) Succes!

ik spuit er tapijtreiniger op, laat dat even inwerken, en reinig de plek daarna met een vochtig doekje. mocht de kat last hebben van haarballen, geef dan dagelijks soft malt pasta van gimpet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100