In welke bak is het zuurstof het snelste op? En waarom?

Bak 1: kikker en is 5 graden
bak 2: muis en 5 graden
bak 3: kikker en 20 graden
bak 4: muis en 20 graden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.7K

Het beste antwoord

bak 1 de kikker doet niets, is te koud, gebruikt vrijwel geen zuurstof.
bak 2 de muis is warmbloedig, moet veel eten en bewegen, maar koude lucht bevat veel zuurstof.
Bak 3 de kikker zit erg veel stil, gebruikt ook nu weinig zuurstof.
Bak 4 De muis moet nog flink bijstoken want hij moet 38 graden blijven, ook nog eten en veel bewegen, warme lucht bevat minder zuurstof dan de koude, dus is de zuurstof hier het eerste op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In bak 4. De muis die daar in zit heeft namelijk de hoogste bloed-temperatuur van alle dieren, 38 graden. Om die temperatuur zo hoog te houden, moet de muis meer energie verbranden dan de anderen. Dit kost ook het meeste zuurstof.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik bedoel bak 2! Omdat de temperatuur daar zo laag is, kost het nog meer energie om die op pijl te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kouder het wordt, hoe minder actief het dier is, dus het is sowieso 20 graden.
Ik denk dat een warmbloedig dier meer zuurstof verbruikt (=actiever)dus ik ga voor de muis en 20 graden.