Kan er een 'vloek' rusten op een huis?

Ik bedoel dan niet dat iemand er een vloek over heeft uitgesproken of dat het er spookt, maar dat je in een bepaald huis nooit echt op je plek zult kunnen zijn en je fijn en thuis zult gaan voelen, wat je ook probeert?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Antwoorden (3)

Een huis kan idd een uitermate ongezellige "uitstraling " hebben, waardoor je er steeds Unheimlich in zult voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, niet alleen je huis en de vorm van het huis moeten bij je passen. Ook de omgeving.
Zo ken ik iemand die altijd bij water moet wonen, dus daar loopt een riviertje langs. Weer iemand anders wil graag bij bomen wonen. Dus die zoekt een huis op loopafstand van een parkje/bos.

Iemand die erg het zonlicht nodig heeft, zal zich niet prettig voelen in een woonkamer met 2 kleinere raampjes.

En natuurlijk werkt het ook averechts. Dus als je niet tegen water kunt, moet je niet langs water wonen omdat het huis zo mooi was.

Voor ieder wat wils en iedereen wil ook wat. Dus zowel de bouw (ligging, hoeken, ramen, materiaal) zijn belangrijk en persoonlijk, als ook de omgeving (natuur, water, kinderen, bomen, enz).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of er een vloek kan rusten, dat is wat jij zelf gelooft. En nee, ik geloof er niet in.

Maar natuurlijk kan iemand zich niet thuis voelen in een bepaald huis. Dat ligt aan de persoon zelf.