Is het waar dat HR ++ glas zo kwetsbaar is dat je er zelfs geen folie op mag plakken?

Wij hebben sinds kort HR++ glas in ons huis. De glaszetter en de woningcorporatie zeggen dat er bijvoorbeeld geen folie opgeplakt mag worden i.v.m. afvoer van warmte omdat daardoor de kans groot is op scheuren in het glas, klopt dat?
Zo ja, hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Het beste antwoord

In de gebruikershandleiding voor HR+++ glas staat, dat beplakken en beschilderen van dit soort ruiten vermeden moet worden.
Voor uitgebreide informatie , zie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee hoor totale onzin
wij hebben een pui met daarin hrr++ glas van 3*4 meter en daarop hadden wij onder gewoon folie geplakt {voor de honden die sprongen steeds tegen de raam als ze buiten wat zagen} en het glas heeft er niets van geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat dat niet waar is. Ons badkamerraam is ook HR++ en daar zit gewoon folie op.

Volgens mij zijn die woningcorporatie-jongens gewoon bang dat ze, als je gaat verhuizen, die folie er af moeten peuteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat moesten wij wel zelf doen toen we weggingen uit dat huis maar dat is niet zo veel werk hoor
HR++ glas is voorzien van een minuscuul metaallaagje om het zonlicht te reflecteren.
Wellicht wordt er voor gewaarschuwd dat dit metaallaagje beschadigd wordt door plakfolie.