Is het misschien goedkoper om onze elektrische oven aan te hebben om onze keuken te verwarmen i.p.v. de cv te laten draaien voor 1 ruimte?

Wij hebben een woonkeuken waar we 90% van de tijd zijn. Rest van het huis hoeft dus vaak niet verwarmd. We betalen huizenhoge energiekosten. Als ik eten in de oven heb, slaat de cv af, want dan is de keuken in een mum van tijd verwarmd. Dus: beter de oven aan of de cv voor 1 ruimte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
10.4K

Het beste antwoord

Als het mogelijk is zou ik 1. of in de keuken een thermostaat plaatsen, of overal in het huis thermostaatknoppen plaatsten. Ik zou niet de electrische oven gebruiken als verwarming. Dit is toch een kostbare manier van verwarmen. Electra is vrij duur. En een cv ketel is toch over het algemeen goedkoper in gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de cv voor 1 ruimte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja of eten op de cv warm maken ;)
mij lijkt het inderdaad beter om de (cv)thermostaat in een andere ruimte te plaatsen.
Persoonlijk droom ik altijd nog van een AGA die tevens het hele huis verwarmt......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een AGA "loopt" op kolen? Blijft echter ook 's zomers warm dus
Dat is afhankelijk van twee factoren. Ten eerste kan je ook de CV-kranen in de niet gebruikte ruimtes afsluiten. Dan resteert de factor "rendement" dat inhoudt hoeveel energie je moet gebruiken om warmte op te wekken. De nieuwere CV-ketels hebben een hoger rendement dan de oudere typen. Maar hoe de verhouding t.o.v. de elektrische oven is weet ik niet.
Maar je kan ook nog de gloeilampen aandoen, want die geven ook best wat warmte af, maar daar weet ik ook het rendement niet van.