Zoekoptie; huizen met garage op funda

Ben me een beetje aan het orienteren op een ander huis. Doe dat met name via funda. In het zoekoptieprogramma kun je naast het type huis aangeven op zoek te zijn naar huizen met tuin, garage en andere opties.
Als ik huizen zoek met optie garage, blijkt een groot aantal niet eens een garage te bezitten, maar een parkeerplek in de straat of op eigen grond. Weet iemand waarom dat zo is? Je krijgt een groot aanbod, maar na het lezen van de omschrijving kloppen de opties dus niet met het gevonden object.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad, erg lastig zoeken. Ik ben gaan zoeken op huizen met garage, en daarna alles maar lezen. Vaak zijn er idd huizen met enkel een schuurtje of een garage die niet achterom te bereiken is.. heel lastig.

Het beste antwoord

De gegevens worden ingevoerd en gerangschikt door de deelnemende makelaars, niet door een centrale. Dat gebeurt niet altijd even precies. Je kunt bezwaar maken bij Funda zelf en bij de makelaar. Misschien helpt het als meer mensen dat kenbaar maken. Dezelfde ervaring heb ik met het criterium bungalow.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal. Zie het zelf ook met vrijstaande woningen. Zijn ze toch weer geschakeld via de garage en ga zo maar door. Toch bedankt voor je input.

Andere antwoorden (1)

Het is wel degelijk mogelijk om op Funda te zoeken op huizen met garage. Je moet dan in het beginscherm (dus op de hoofdpagina) als eerste kiezen "uitgebreid zoeken".
Daar kun je "garage" aanvinken. En natuurlijk alle andere criteria.

Ik heb het zojuist even getest op een willekeurige plaats.
Hedel (Gld) prijsklasse tot 250.000 geeft zo'n 45 woningen, en hebben allemaal een garage. Dat is in de inhoudsopgave, in de thumbnails bij bijna alle hits, direct te zien.
Succes!