Mijn calla met witte bloemenwordt rose hoe kan dat?

kunnen de witte bloemen verkleuren doordat
ze niet op de goede plek staan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Antwoorden (3)

Zit er misschien veel ijzer in de grond?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het gewoon de kleur van jouw plant is. De Calla is er in diverse kleuren.

Wees matig met de watergift.
Wel regelmatig sproeien maar niet op de bloem!
De Calla verdraagt matig tot veel licht
In de groeiperiode is het aan te raden om 1x per 2 weken bij te mesten. De optimale temperatuur tijdens de groei bedraagt 14 tot 21°C.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een Calla soort die in de tuin groeit en niet in de vijver. Als dat zo is dan heb je een Zantadeschia.
Deze soort bestaat er alleen in wit. Sommige witbloeiende planten verkleuren als ze uitbloeien naar licht rose.
Kan ook nog zijn dat je een nietwinterharde , tropische Calla hebt(Zantadeschia) deze bestaan in vele kleuren, heb je hem pas geplant, dan krijgt de witte bloem een z.g.n. stresskleur, dat betekend als de plant uit de kas komt, waar het beschut en warm is en hij komt buiten dan moet hij zich aanpassen aan luchtvochtigheid, themperatuur en licht. Ok dan kunnen witte bloemen verkleuren naar licht rose.

Toegevoegd op 24-05-2009 23:12:33
Calla is een verzamel naam, alleen de water calla heet nog calla de anderen zijn zantadeschia geworden, maar er zijn nog veel meer soorten van deze fam. die weer anders heten.