Kan je trouwen voor de kerk als je niet je plechtige communie hebt gedaan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
21.7K

Antwoorden (5)

Dat kan altijd,als je maar niet RK bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Maar dan kan je niet het sacrament krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan me niet herinneren dat daar naar is gevraagd. Zou trouwens niet weten hoe ik het moet bewijzen.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik heb het dan over een r.k. kerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat je altijd mag trouwen in de kerk maar je moet wel beseffen dat je het niet moet doen om dat het leuk is of er bij hoort maar wel bewust je belooft elkaar trouw ook voor de ogen van God.
Wie van het aardse leven mag tussen jou en God staan en zeggen dat je niet welkom bent. In de bijbel staat letterlijk laat de kinderen tot mij komen.
Ik ben wel van mening dat je er wel heel bewust voor moet kiezen om voor de kerk te trouwen. Ben je schijnheilig is dan je huwlijk ook geen farce?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zolang je maar gedoopt bent mag je in de kerk trouwen (rooms katholiek). Je eerste communie geeft aan of je al dan niet ter communie mag gaan tijdens een kerkdienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
+1 zo is het maar net!