Al het vee valt onder huisdier, dus varken ook, net zoals koeien, schapen enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die grens is vaag. In principe is het vee. Maar er zijnn allerlei miniatuurvarkens op de markt die als huisdier gehouden worden, met succes, naar het schijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan waarom je het varken hebt, en hoe je het varken hebt.
Bij bron 1 is het vee, en bij bron 2 huisdier (dit is een film, waarin de hoofdpersoon een varkentje in haar huis houd).

Toegevoegd na 4 minuten:
Bron 3, zie je ook over bron 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wordt ook wel een landbouwhuisdier genoemd.
Rieneke1
13 jaar geleden
We herbergen met z'n allen in ons land vele soorten grote en kleine huisdieren. Hun aantal overtreft vele tientallen keren het mensenbestand in Nederland. Niet alle in huis gehouden dieren zijn ook echt huisdieren. Maar welk dier is nou wat? Van oorsprong is een huisdier een diersoort dat vroeger met de mens onder één dak samenleefde. Men duldde ieder een plaats in en rond het toenmalige onderkomen. Dat was dus de ezel en het paard maar ook de kip, het varken en onze eeuwig trouwe metgezel de hond. Ook de koe en het schaap samen met het konijn en de eend. Immers alles wat ten dienste van de mens kon zijn werd in de nabijheid opgeslagen.

Later dan toen hebben we het paard en varken ook maar een groot huisdier genoemd en zodoende moest de kat en het konijn tot de groep kleine huisdieren gerekend worden. Tot de dag van vandaag is dat nog steeds zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en nee, de grens is heel vaag, net zoals bij een paard , is eigenlijk huisdier EN vee, ligt er helemaal waar je m tegenkomt en waarvoor ie wordt gebruikt, in frankrijk en belgie wordt een paard bv vaak gezien als "vee", omdat ze het daar vaak fokken voor de slacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die roze variant die op 4 poten loopt valt onder vee.
Die roze variant die op 2 benen loopt en de koelkast leeg eet en het bier opdrinkt onder huisdier??????
amigo