Hoe kan ik op een simpele manier bloemstukjes/kerststukjes maken met bloemen uit de tuin

Toegevoegd na 1 minuut:
Je ziet zo vaak simpele maar erg leuke kerst/bloemstukjes met b.v. gedroogde hortensia, stokjes, hedera e.d.
Heel simpel maar ik mis de creativiteit.
Wie geeft tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Je begint met het uitzoeken van een leuk potje of schaal en pas hier de oases in. Wil je het op een platte schaal zetten dan zijn er een soort platte prikkers te koop die je vastplakt op het bord/ schaal en hierop steek je de oases vast. Anders gaat hij drijven als je het nat maakt. In tuincentra zijn ze zeker te koop. Wil je een stukje voor in het midden of hoek van een tafel, dan zet je de kaars in het midden, voor een wandstuk kan hij achteraan staan, de deco komt er dan vooral voor te liggen. Je kunt natuurlijk ook een langwerpig bakje nemen en hier 3 kaarsen in aflopend lengte inzetten, Je kunt ook een dikke stompkaars nemen in een rond bakje of 2-3 lange dunne kaarsen.Je begint met de oases te bedekken met takjes. Als je de oases iets boven de bovenkant laat uitsteken als je hem in een potje hebt gedaan, kan je de takjes rondom langs de bovenkant v.h. potje steken. Leuk is ook klimoptakjes tussen het kertsgroen te steken en dit naar beneden te buigen bij een hoog potje. Wij je gedroogde bloemen ertussen steken, wikkel dan groen ijzerdraad om de steel en laat een punt eronder staan die je dan dubbel vouwt naar de steel v.d. bloem toe, zodat de steel niet in de natte oases komt. Er zijn ook speciale hulsjes waar je de steel in kunt doen, om hem in de natte oases te kunnen steken zodat jij niet nat wordt. Nu kun je van alles erbij doen, zoals een glinsterende ketting erdoor laten lopen, of enkele kleine kerstballetjes in een groepje, of naturel denneappels of je spuit ze goud/ zilver. Er zijn tegen kerst zoveel leuke steeksels! Pas de kleuren een beetje aan aan je tafelkleed of kussens ofzo, zodat het bij de rest van de omgeving past. Het is trouwens ook leuk om glaasjes met waxinelichtjes erin te zetten. Of van een lint een strik te maken in kleur. Bedenk wel om voor je begint de oases in een bak ater te laten volzuigen. Ik neem aan dat je vers groen gebruikt, vanwge de geur en dit moet vers blijven.:)
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super, jij snapte mijn vraag tenminste.

Andere antwoorden (2)

Er zijn bij tuincentra ed blokjes groen schuim te koop. Deze houden vocht lang vast. Hier kan je zelf afgesneden bloemen en takjes in steken tot het vol is en je het schuim niet meer ziet.

Toegevoegd na 13 minuten:
http://www.tuinadvies.nl/herfst_bloemschikken_najaar.htm
http://www.tuinadvies.nl/herfst_bloemstuk_maken.htm
http://www.tuinadvies.be/najaarsbloemstukjes_13_21.htm

Hopelijk geeft je dat inspiratie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken je het gratis blad "boodschappen"? Hierin staat vaak op 1 van de laatsten blz een heel leuk item over bloemschikken, met de simpelste dingen en bloemen uit je naaste omgeving.
Elke maand weer iets anders leuks in de tred van het seizoen dat zich afspeelt.