Hoe snoei je een heg zo recht mogelijk met een electrische heggenschaar. Meestal het mij niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Het beste antwoord

Dan moet je een touwtje spannen waarlangs je knipt. Alleen niet het touwtje snoeien!....
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weet niet precies wat er fout gaat bij jou, maar het scheelt mij heel erg als je langzaam de heggenschaar erlangs haalt.
Dan wordt alles gladder en netter, en je kan de vorm van de heg meer bepalen.
Ik zie dat veel mensen heel snel met zo'n schaar langs de heg gaan, maar dan krijgt de schaar niet echt kans om de takken de knippen. Je moet de schaar even de tijd geven en heel langzaam langs de heg halen, dan wordt het veel mooier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt er natuurlijk aan wat voor soort heg je moet snoeien.als je alles rustig aan doet en geregeld de heg bekijkt op afstand of je nog goed gaat moet t lukken.werk eerst de zijkanten van beneden naar boven af en dan toppen.daar geregeld ff op afstand kijken of je recht gaat.(dus ,trap af en n meter of 5 er van af gaan staan en kijken of je nog recht gaat)of laat n ander er bij blijven en die kijken of je recht gaat.succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip
Het beste kun je een haag van onder wat breder snoeien en naar boven toe wat smaller. Zo krijgt de heg overal evenveel licht. Kijk af en toe eens van een afstand of de heg mooi recht blijft.

Tip
Leg een oud laken op de grond voordat je gaat knippen. Hierin kun je het snoeiafval makkelijk opvangen.

Tip
Je kunt voordat je gaat knippen een lijntje spannen, zodat je makkelijker recht knipt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal de heggeschaar rustig van onder naar boven,van boven naar onder werkt niet glad.
Heggeschaar liefst zolang mogelijk,dat werkt het beste om de schaar recht te
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om de hoogte gaat, kun je een punt op je eigen lichaam als referentie hoogte houden, bijvoorbeeld je knie, heup, schouder of zo.
Touwtje spannen is inderdaad ook handig, maar dat is meteen weer zo'n gedoe.