mag ik met een zitmaaier op de openbare weg rijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
12.5K

Het beste antwoord

ja dat mag als alle verlichting werkt en niet te vergeten je de maaier verzekerd hebt.
Stel je rijdt met je maaier een fietser aan of voetganger dan moet hij verzekerd zijn en anders trouwens ook maar dit was even een voorbeeldje.

Als je gewoon bij jezelf voor het huis het gras maait is dit niet nodig alleen als je over de openbare wegen rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee : omdat de zitmaaier niet aan de eisen voldoet om op de openbare weg te mogen rijden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een zitmaaier voldoet aan de eisen en dus een kenteken(plaat), een afgeknotte driehoek, en een plaatje met het maximum aantal km erop (25), mag het nadat de bestuurder een goede verzekering heeft afgesloten.
Het voertuig wordt beschouwd als landbouwvoertuig.

Wil je meer weten, dan is dan te vinden op:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Bovenstaande antwoorden zullen waar zijn. Het lijkt me echter als je over het fietspad tussen je erf en berm rijdt om deze berm te maaien, of even naar de buren tuft om daar het gras te maaien een diender je niet snel op de bon zal slingeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee want dat ding heeft normaal gesproken geen kenteken, hier in het buiten gebied worden de bermen wel gemaaid door iedereen maar ze komen dan niet echt op de weg.
Moet hij voor reparatie ergens naar toe dan worden ze weggebracht op een aanhanger en ook weer zo opgehaald.