Is er een verschil tussen stikstof en kalkstikstof?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Stikstof[ N ] is een van de belangrijkste meststoffen voor planten. Bij kalkstikstof, de naam zegt het al, is er kalk aan toegevoegd. deze kalkmeststof is alleen geschikt voor planten die graag kalk hebben , zoals gras(gazon) , rozen groententuin, vruchtbomen enz. Bij het geven van kalkmeststof moet je dus zeker weten of de planten, kalkminnend, zijn. Heel veel planten zijn ook zuurminnend, deze mogen totaal geen kalk hebben, het is niet alleen slecht, ze gaan er vaak aan dood!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de een zit Kalk en in de ander niet? ( zei ze heel bij de hand :)!!! )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stikstof is een gas ten eerste. maar ik vermoed dat het hier om opschriften gaat van kunstmest. De ene heeft dan veel stikstofverbindingen (meestal ammoniumnitraat), de andere heeft kennelijk ook kalkbestanddelen (meestal calciumsulfaat/gips), deze kunnen de bodem mooi ont-zuren.