wanneer kan je passievruchten oogsten,hoe kan je ze verder verwerken in iets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
21.1K

Het beste antwoord

Wanneer een passiebloem is bestoven zal na een week de gevormde vrucht zichtbaar worden en vrij snel uitgroeien tot z'n uiteindelijke formaat. Het rijpen kan echter nog enige maanden in beslag nemen. Bij veel soorten zal aan
het eind van dit proces de vrucht verkleuren en dan afvallen. De eetbare soorten zullen nu nog wat zuur smaken. Tegen de tijd dat ze wat gaan inschrompelen zijn ze het best op smaak.

Hier een link met 21 recepten met passievrucht:
http://www.ingredienten.nl/recepten/passievrucht

eet smakelijk!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord geldt voor de tropische soorten, niet voor de soorten die in ons land groeien.

Andere antwoorden (2)

De vruchten van de gewone passievrucht, verkleuren van groen, naar oranje geel en voelen dan zacht aan, dan zijn ze rijp, vaak blijven ze hangen tot na de kerst, de smaak is betrekkelijk flauw, er zijn me geen recepten bekend er iets mee te maken, maar mengen met andere vruchten die sterk van smaak zijn, kan altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone paarse en gele passievruchten zijn het hele jaar verkrijgbaar. Ze komen uit: Zuid Afrika, Zimbabwe, Kenia, Ivoorkust en Brazilië.
Als passievruchten rijp zijn is de schil hard en glad. Als de schil deukjes heeft is de vrucht overrijp en erg sappig.

Ik heb een recept voor een Passievruchtenbavarois. Ik wilde hem vorige week maken, maar kon in de supermarkt niet genoeg (14 stuks) passievruchten vinden.
een ander GV-lid heeft hem al wel gemaakt en was er erg over te spreken.
Ik ga het volgende week proberen.

Hieronder het recept:

Passievruchtenbavarois

Ingrediënten
14 passievruchten
125 gram poedersuiker
sap van 1 citroen
4-5 blaadjes witte gelatine
4 deciliter slagroom, stijfgeklopt

Bereidingswijze
Haal het vruchtvlees en sap uit 12 passievruchten en verwarm dit op zacht vuur met suiker en citroensap.
Week de gelatine 5 minuten in ruim koud water en los de uitgeknepen blaadjes van het vuur af op in het warme passievruchtenmengsel. Zeef dit mengsel en spatel de slagroom erdoor voordat het vruchtmengsel lobbig wordt.
Schep het passievruchtenmengsel in potjes en laat het minstens 8 uur in de koelkast opstijven (een nacht is nog beter). Schep voor het serveren wat verse passie vrucht over de bavarois.