Een amaryllis op pot kunt u bewaren om deze nogmaals te laten bloeien. Hoe? Dat leest u hier:

Zijn de laatste bloemen uitgebloeid, dan moet u de stelen verwijderen. De bol kunt in de pot laten staan en af en toe watergeven. Na 7 maanden dient u het blad af te snijden en haalt u de bol uit de pot. Leg de bol op een koele, vooral droge plek, 10-17’C (Kelder of schuur). De bol ongeveer 10 weken laten liggen, daarna weer opplanten in een pot. De bol moet u dan weer nu en dan weer water gaan geven en weer bij kamertemperatuur zetten. De bol zal eerst blad gaan geven en daarna weer bloeien. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik stop in de loop van september met watergeven, en als het groen is verdord snij ik het af.
daarna zet ik de bol met pot en al in een kast, en in het voorjaar haal ik hem weer tevoorschijn, en geef behalve regelmatig water ook voeding.
hij komt dan altijd mooi weer op.
als de pot te klein is geworden, kan je de bol verpotten in het voorjaar, voor je weer begint met water geven.
Rieneke1
13 jaar geleden
Lekker in de pot laten staan en minderen met water geven. Bij mij verdwijnt hij naar de zolder en in het voorjaar haal ik de verdorde bladeren eraf en krijgt hij weer water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik laat ze gewoon op de vensterbank staan, blijf ze ook gewoon water geven, knip er nooit bladeren af, en er komen het hele jaar nieuwe bladeren aan, en in het voorjaar beginnen ze om beurten weer te bloeien