Hoeveel zand heb ik nodig?

Ik wil de stoep ophogen ivm hoge uitstap achterdeur. Het stuk waar het omgaat is 3,25 breed en 3,30 lang en ik wil het 15 cm ophogen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft er niet bij, of die 15 cm totaal is, dus incl de stenen/tegels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar... je meet vanaf de tegels hoeveel je omhoog wil. Dan verwijder je de tegels, je gaat ophogen en vervolgens ga je weer tegelen. Dan heft het één de ander toch op?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk,sorry!

Antwoorden (7)

1.7M3 meter zand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1,61 m3 zand heb je hiervoor nodig.
Exact 1,60875m3

Toegevoegd na 5 minuten:
Als volg kun je dit berekenen in m3:
Oppervlakte keer hoogte is inhoud. Bij deberekening gaan we uit van meters. oppervlakte is 3,25*3,3=10,725m2
De hoogte is 15 cm = 0,15 m.
De hoeveelheid is dus 10,725*0,15=1,60875m3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegels niet meegerekend heb je 1,6m3 nodig. Dat is dan excl. het verschil in bestrating. Verder is het misschien verstandig om de stoep gelijkmatig af te laten lopen naar het maaiveld. Dan heb je de helft nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Is dat op de school dat je dan leert van het reken enzo. Dus dat de kubische meterts is de meter maal de meter maal de meter, dus in deze geval is de 3,25 maal de 3,3 maal de 0,15 is dan met samen de 1.60875 kubische meterts. Nu is wel dat je dan de stoep drop leg, en dat je drop gaat staan enzo, dus wil je eigentlijk wil je dan meer heb, en dan neerleggen en dan goed aanstampen met de walstrilstampert en dan weer zand drop en dan weer met de walstrilstampert tot goed aangeplet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kubieke meter uitrekenen!! lengte maal breedte maal
hoogte, en klaar is kees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter is om in gewicht te rekenen.
Lengte x breedte x hoogte x 1000 x 2 = ............. kg.

Ps. 2 = ongeveer het soortelijk gewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb niks met al die berekeningen
ik vroeg bij de zaak waar ik het materiaal vandaan haalde als ik wat overbleef terug mocht brengen
dat was goed
binnen 7 dagen namen ze restant terug dat kan je ook proberen
niet alles tegelijk openmaken
neem extra mee en breng de rest terug