kan je mais ook in een pot kweken? hoeveel grond heeft een maisplant nodig? en zijn er andere dingen waar ik op moet letten?

tussen onze tuin en die van de buren staat alleen een gaashek. het lijkt nu net of we een hele grote tuin hebben. wij hebben achterin een zitje gemaakt om nog in de zon te zitten. maar de buurvrouw doet soms om 7 uur al het gordijn dicht omdat ze denkt dat we haar zien. nu wil ik, volgend jaar, wat hoge snelgroeiende planten tussen de tuinen zetten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Met een mais plant heb je msischien een paar weken echt profijt van bedekking. Je kan ook een meloen planten, die hebben gigantische bladeren groeien als een dijk en zijn ook 1 jarig

Je kan maís in een pot kweken. Maar dan moet je grote zware potten of bakken gebruiken. Dit in verband met de wind. ( omwaaien) Tevens zal de maís beter groeien in een grotere pot of bak. Lijkt me toch minder geschikt voor afscheiding. Het gaashek lijkt me prima geschikt voor een zeer snelle klimmer, nl.( Bruidssluier) Het planten vanuit een pot kan het hele jaar gebeuren.De plant is zeer vorstbestendig. De bruidssluier kan in een seizoen het hele hek bedekken.Aan het einde van de zomer is hele plant helemaal met witte bloemen overdekt. Maart is de beste tijd om te snoeien,Dit als hij te hoog en te wild wordt.Laat bij het fors terugsnoeien altijd 1 m. stam staan. Midden in de zomer kun je stekken nemen en zo in de volle grond zetten. Als je graag een winter groene afscheiding wild moet je Hedera (Klimop)nemen Groeit minder snel, maar altijd groen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100