Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn blauweregenplant is flink teruggesnoeid.

waarschijnlijk is dat té drastisch toegegaan waardoor die al 4 jaar niet meer bloeit
hoe kan ik hem weer in bloei krijgen?het waren heren van groenvoorziening die geholpen hadden.
er groeien uitsluitend blaadjes aan.
vroeger bloeide die welig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
748

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk te ver terug gesnoeid? Een goeie goudenregen is geënt op een onderstam. Snoeit men
zover terug dat alleen de onderstam blijft staan dan heb
je een probleem. Namelijk geen bloemen meer.

Ook hier is de gouden regel snoeien doet bloeien. Door het snoeien zal de plant massaal bloemen produceren om zo voor zaad te zorgen. Maar dan moet het wel goed
gebeuren.
Wisteria of blauwe regen is een forse klimmer die gemakkelijk 10 meter hoog en ver groeit. In de zomer is het aan te raden om te snoeien want anders krijgt men zoveel zijscheuten dat het van het goede te veel wordt. Snoei daarom in augustus en september tot op 40 a 50 cm van de hoofdtak. Aan de hoofdtak kan men terug nieuwe zijtakken laten doorgroeien die op hun beurt ingekort worden.
In februari mag u de zijtakken terug snoeien tot op 2 of 3 ogen van de hoofdtak.

In mei krijgt u dan een waar spektakel te zien maar ook te ruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een goede blauwe regen is geënt op een gezaaide blauwe regen, deze gezaaide is de wilde onderstam en zal slecht of helmaal niet bloeien, misschien is het goede deel weggesnoeit en is de onderstam gaan doorgroeien.
De wilde onderstam is een snelle onstuimige groeier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hebt teruggesnoeid tot _onder_ de entplaats (blauwe regens zijn altijd geënt op een andere onderstam), dan geef ik je weinig hoop.
Anders is het domweg een kwestie van wachten.
Heb je daarna nog wel gesnoeid? Zodat ie niet alle energie in groeien steekt en dus geen bloeiprikkel krijgt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding