Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik de witte vlekken van mijn tuin tegels?

Na een (onschuldig) sopje van dreft, badschuim en scheerschuim zijn deze vlekken overgebleven op de tuin tegels. Ik heb al geprobeerd met een bezem en sopje met groene zeep het schoon te poetsen, dat leek te werken tot het opgedroogd was en de vlekken weer tevoorschijn kwamen.

Heeft iemand tips?

Picture for question
9 maanden geleden
in: Tuin
ronron1212
9 maanden geleden
sopjes of zeep is niet goed om te doen. Probeer de hogedrukspuit
Kiki1989
9 maanden geleden
Bedankt, het bedrijf dat de tegels heeft gelegd zegt dat ik met de hogedrukreiniger de bescherm laag eraf spuit. Of is dit al uitgebeten?
ronron1212
9 maanden geleden
wat voor tegels zijn het
Inekez1
9 maanden geleden
Begin eens met gewoon water in plaats van allerlei sopjes en (chemische) middelen. Veel water en een schrobber en daarna nog eens naspoelen. Met veel water bedoel ik ook echt veel water, dus niet 1 of 2 emmers maar echt een tijd de tuinslang erop. Warm water werkt wellicht nog beter dan koud water. Of koud water even laten inweken als de zon goed schijnt. En gewoon even uit nieuwsgierigheid: hoe kom je in godsnaam op het idee om een combinatie van dreft, badschuim en scheerschuim te gebruiken op je tuintegels???
Inekez1
9 maanden geleden
Hogedrukspuit is inderdaad niet goed voor keramische tuintegels. Maar als dat uiteindelijk de eneige manier is om van die vlekken af te komen, kun je daarna de tegels opnieuw laten voegen (want die voegen spuit je dan ook stuk) en opnieuw laten impregneren. En daarna gewoon schoonmaken met alleen water en een bezem. Geen sopjes ofzo meer gebruiken.
ronron1212
9 maanden geleden
@Inekez1 ik heb al jaren keramische tegels en die reinig ik al jaren met de hogedrukspuit wel voorzichtig maar alles is nog steeds goed ook de voegen
Inekez1
9 maanden geleden
Ik weet niet wat voor soort keramische tegels jij hebt en wat voor voegen, maar de tegels en voegen op de foto bij de vraag zijn niet geschikt voor een hogedrukspuit. Als je een spuitlans gebruikt en die ver genoeg boven de grond houdt, dan kan het wel, maar dan is de waterdruk die de tegels raakt geen hogedruk meer en kun je net zo goed gewoon de tuinslang met spuitstuk gebruiken.
ronron1212
9 maanden geleden
Zeer goede Cera4line Mento 60x60x4cm Cuarcita Beige

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing