Wanneer kan ik best mijn buxus verplaatsen?

Ik verhuis in begin september en ik zou graag mijn buxus van 50 cm hoog menemen, hoe doe ik dat best en is dat ook mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
21K

Het beste antwoord

Steek met een steekschop ruim om de buxus de kluit van
de plant vrij , doe dit zo diep mogelijk. probeer vervolgens
de plant vrij te krijgen van de aarde, (zodat hij ongeveer
los staat). Laat de buxus gewoon op zijn plaats staan, en herhaal het vrijsteken rondom de plant iedere week.
Geef de plant af en toe wat water,zeker bij droogte.
Bij verhuizing de plant met de kluit in een plasticzak vervoeren.

Toegevoegd na 1 dag:
Plant de buxus vervolgens in een ruim uitgegraven plantgat,en geef hem voldoende water. Geef de plant de eerste weken op tijd water, zodat de wortels zich weer goed kunnen ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Van te voren licht rondom een loop maken en water geven gedurende een paar dagen. Daarna verder uitgraven en de plant zo snel mogelijk in een "voorverwarmd bad" plaatsen in de nieuwe tuin. Dus water en nieuwe aarde erin.
Dit alles niet op een warme dag doen zoals vandaag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Buxus uit de volle grond alleen planten in het voorjaar
maart/april en vanaf september tot de vorst invalt."

Zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wacht tot de zon en warmte weg is dus goed nat na een paar dagen regen ,ze zijn gemakkelijk te verpoten dan nadat je een pootgat gemaakt hebt om ze weer in te zetten het gat ff vol water succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een buxus verplaatsen kan altijd, zolang je hem maar kletsnat houd in het begin en even niet snoeid.
Ik heb 3 buxussen in juli moeten verplanten met de temperatuur van nu en die ik gesnoeid heb heeft het niet gehaald en de ongesnoeide wel.
In het begin gaf ik ze elke dag veel water en nu staan ze er nog mooi groen bij.