Salix integra hakuro-nishiki snoeien of niet?

Ik heb enkele weken geleden de Salix geplant. Helaas de eerste twee weken niet genoeg water gegeven. De roze blaadjes zijn nu uitgedroogd, maar er komen weer allemaal nieuwe uitlopers. Moet ik het zo laten of nu al snoeien (half juni)? En zo ja, waar snoei ik dan? Misschien kan iemand dit in de afbeelding aangegeven?

Picture for question
10 maanden geleden
in: Tuin
1.6K
SimonV
10 maanden geleden
In dit geval is het meestal het beste om de uitgedroogde delen van de plant te snoeien, zodat de energie van de plant naar de nieuwe groei kan gaan.
Inekez1
10 maanden geleden
Gewoon nu alle lelijke dorre takjes wegsnoeien. En dan kijken wat voor vorm er overblijft. Gezonde takken die lelijk groeien of in de weg zitten ook gewoon afknippen. De Salix kan daar prima tegen.
Z512099
10 maanden geleden
Ik zou niet snoeien, het is niet omdat de blaadjes wat verdord zijn dat de takken ook dood zijn, ik zou de uiteinden laten zitten, zij beschermen in de winter tegen vorst.

Geef als eerste antwoord