Welk merk hydrofoor is aan te raden en wat heb ik allemaal nodig?

Karcher en Gardena hebben ze maar Pedrollo schijnt weer beter te zijn.
Hoe zit het met wat je nog meer nodig hebt voordat het werkt?

Kunnen alle merken tuinspullen (slangen / koppelingen bedoel ik dan) aangesloten worden op elke pomp, of hebben bepaalde merken weer verloopstukken nodig?

Bron is al geslagen en levert minimaal 5m3 per uur goed water.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

Het hangt er vanaf wat je er op gaat aansluiten, en wat de opvoerhoogte is. Karcher en Gardena zijn ongetwijfeld goede pompen, maar nou niet bepaald voor de lange duur gebouwd, en meer voor incidenteel gebruik. Ik zou zelfs voor de kwalitatief betere gaan.
----------------------------------------------------------------
Wat je nodig hebt...

Aan de aanzuigkant: pompuitgangen zijn 9 van de 10 keer 1-duims (1") binnendraad (Gardena 1" buitendraad). Ik adviseer je dan ook om met een 1" zuigslang te werken. Aan het begin (in de bron dus) een zuigkorf en voetklep om de slang gevuld te houden. Bij de pomp met een PVC slangtule 1" naar een koppelstuk dat los te koppelen is vanaf de pomp. Zo kan je de pomp eraf halen zonder alle aan- en afsluitingen te hoeven om te gooien.

De aanzuigkant ziet er dus zo uit:
zuigkorf - voetklep 1" - slangtule 1" - zuigslang (groen geribbeld) - slangtule 1" - PVC koppelstuk - PVC 1" draadnippel (voor in de pomp).
----------------------------------------------------------------

Aan de uitworpkant: om je druk te behouden moet je ook weer doorgaan met 1" tuinslang. Vanaf daar kan je gaan splitsen in sectoren, dat ligt eraan wat er allemaal op komt.

Ik zou dus beginnen aan de uitworpkant met:
PVC draadnippel 1" - slangtule 1" - tuinslang 1" - en vanaf hier verder met wat je er ook op wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

karcher en gardena zijn pompen voor de hobby een pedrello of DAB pomp is beter en eventueel te repareren dat kan je met die bouwmarktrommel vergeten

martijn

www.tuinbesproeiing.nl