Welke pomp kan ik het beste voor onze put gebruiken?

Nu het in Midden-Limburg weer zo droog is willen we de put gaan gebruiken, maar hoe ga je daarbij te werk en welke pomp is hiervoor geschikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

ik zou een centrifugaalpomp nemen die zijn wat sterker als een dompelpomp
je moet wel weten hoeveel meter de opvoerhoogte is en hoeveel water hij moet geven ongeveer
kijk maar eens op de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een opvoerpomp of een dompelpomp. Meet eerst na hoeveel meter er omhoog gepompt moet worden en hoeveel. De capaciteit van de pomp is dan eenvoudig te communiceren met de handelaar of winkel waar je de pomp gaat kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook nog nostalgiese zwengelpompen te koop. Als je hem eenmaal geinstalleerd hebt vang je twee vliegen in een klap. Het (meer) milieu verantwoord en je hoeft niet meer naar de sportschool.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hoeveel water je nodig hebt anders zou ik een emmer met touw gebruiken en anders een dompelpomp bij de bouwmarkt vaak in de aanbieding en geven veel water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de opvoerhoogte is als 1e van belang (de waterstand) daarna is de gewenste einddruk van belang en dan de gewenste hoeveelheid water bij die druk.

martijn

WWW.TUINBESPROEIING.NL