Kan je nog planten verpotten in de zomer?

ik vorig jaar een stekje van de ficus benjamin geplant,
hij is toch wortel gaan schieten, en nu is hij aan t groeien allemaal nieuwe blaadjes,alleen het potje is heel klein.
kan ik hem nu nog in een grotere pot zetten,of gaat hij dan dood?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Het beste antwoord

Gewoon verpotten, doe ik ook het hele jaar door en er valt geen plant van om hoor.
Wel even wat extra water geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
komt het nog zo pril is
het is me eindelijk eens gelukt een stek te laten groeien
bij mij gaat altijd alles dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze keer gaat het je lukken, zeker weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop het vind een ficus altijd heel mooi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet vergeten dat een Ficus af en toe bemest wil worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met wat!!
koeiepoep hebben we hier niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bijna in elke supermarkt wel van die potjes kopen ik denk bij jullie ook wel. Lukt dat niet, pluk dan wel met handschoenen aan wat brandnetels, zet die een dag of 5 onder een laagje water en geef dat aan je planten. Dat noemen ze brandnetelgier en de naam zegt het al, het stinkt enorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das een goeie tip
brandnetels hebben we hier zat,,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, wij ook en het kost niks maar het mag van mij wel iets minder stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koeiepoep stinkt ook..
ik heb mijn man al naar buiten gestuurd hoor hij is brandnetels plukken!
bedankt voor de goeie tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanwege de goeie tips

Andere antwoorden (1)

Gewoon lekker verpotten. Eerst je plant even heel goed gieten. Een dagje wachten, en 's avonds verpotten. Zorg dat je de owrtels zo min mogelijk beschadigd. Dan eerste paar dagen even niet in de zon zetten en vochtig houden en je zou geen probleem moeten hebben.

Bij het verpotten: Maak de pot niet te groot. Normaal gesproken is een maatje (bv bij kleinere potjes : 2 cm) groter voldoende.